Det blir hemmakväll.

Har köpt på mig Echinagard och apelsiner och citron och alla myskokurer man kan hitta. Tänker blir frisk fort! Lite typiskt att det bröt ut just idag bara.... ligger och lyssna på massa bra musik och blir taggad på fest. Oh well. Det var väl inte meningen.
Även om man självklart hellre firar in det nya året med människor man tycker om, så har jag faktiskt inte så mycket emot att vara själv. Jag njuter verkligen av att vara ensam och få min me-time. Det är då jag får gjort allt jag behöver, och då jag kommer fram till saker. För det är lätt att stressa sig igenom vardagen, utan att vara medveten.
Och just nyår kan vara skönt att få spendera med sig själv och sina tankar.
Det har varit ett väldigt händelserikt år, och det är otroligt hur mycket jag har vuxit som människa. Och viktigast av allt, alla människor i mitt liv. Folk jag träffat och lärt känna. Det är det som har gjort mitt år. Utan våra relationer är vi ingenting.
Om ett år så sitter vi förhoppningvis här igen, och ska utvärdera året som gått. Och att jag idag inte har någon aning om allt som kommer att hända det kommande året, gör mig spänd.
Jag har alltid varit en människa som ser positivt på saker. För kontentan av livet är så mycket enklare än vad man gör det. Jag tror att allting händer av en anledning, och att saker och ting är menade.
Även om det har hänt saker det senaste året som gjort att jag gråtit floder, så tror jag innerligt att något gott kommer ur det. ALLT för med sig något gott.
Och livet är till för att levas. Man ska känna. Inte gå igenom livet i en skyddad bubbla, och sen en dag vakna upp och inse att man inte levt. Inte gjort det man velat med sin tid. Det är min värsta mardröm. För vi har ingen aning om hur mycket tid vi har. One day you're in, one day you're out.
Därför följer jag alltid mitt eget hjärtat när det gäller allt. Jag värderar människors råd djupt, det gör jag verkligen. Men i slutändan är det alltid det jag själv känner som avgör. Även om det resulterar i smärta, sorg, glädje eller whatever. Det viktigaste för mig är att följa mig själv och min magkänsla.
Därför är jag inte rädd för livet och allt det för med sig. Eller döden.
Med det sagt, så kan jag säga att det har varit ett helt fantastiskt år i mitt liv. Vi tackar för det, och ser fram emot nästa.
Life, Bring it on.

Kommentarer
Postat av: elin

hej!

tycker du är jätte bra på alla sätt och vill görna se sen där trailern på Grease där du ska vara med. Var kan jag hitta den?

tack!

2009-12-31 @ 16:54:21
Postat av: Anonym

Janet just nu ryser jag över hela kroppen och tårarna rinner. Gud vad fint skrivet! Du är min sanna insperationskälla. Vad du än gör- fortsätt med det. Stor kram!

2009-12-31 @ 17:46:07
Postat av: Emilia Kostenniemi

Jag håller med ovanstående utan namn. Du är min inspirationskälla. Innan detta år, innan jag visste om dig- vad hade jag då för inspiration? Jag vet faktiskt inte. Antagligen något, alltid har man väl någon slags inspirationskälla. men den jag hade då går inte att jämföras med dig eftersom att jag inte ens vet VAD som var min inspirationskälla då. Du får mig att tänka om så många gånger, du har fått mig till att se på livet i en bättre syn oav. Utan det vet jag inte hur jag skulle vara idag, jag vill inte ens tänka på det. Fortsätt som du gör och va dig själv, du är en sån bra förebild för så otroligt många! Krya på dig nu och ha en trevlig kväll jag tänker på dig. vi ses nästa år :) Kraaam!

2009-12-31 @ 20:30:16
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: emmah (:

Skit fint skrivet !

2010-01-01 @ 11:11:15
Postat av: Janet

Tack alla! Blir verkligen rörd av att läsa vad ni har att skriva.

2010-01-01 @ 13:41:54
URL: http://janetleon.blogg.se/
Postat av: Chanelle

Gud va fint skrivet får tårar i ögonen du är min stora idol och förebild krya på dig kramisar chanelle

2010-01-10 @ 13:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback