Bästa tipset

I den här skålen ser ni frysta jordgubbar. I alla år har svenskar ätit färska jordgubbar. Dock utan vetskap att frysta, är ÄNNU godare. Jag har funnit min nya obsession. Vi sitter och kollar på film och vad har jag då som tilltugg? Jo. Jag tror du kan gissa. Frysta jordgubbar ja. Man tar ut dem ur frysen, och dem är redo att serveras. När man känner för det tar man en, och börjar skala av utifrån med tänderna. Naturligtvis finns det inget skal, utan jag pratar om det yttre jordgubbsskiktet. Det händer att man rycker till, vid tillfällen då det blir aningens för kallt för tänderna. Då får man ta en liten paus. Är man en klenis, kan man väntar lite tills de är mer tinade. Är man lite mer som jag, up for anything, så är det bara att köra. Smakar lite som sorbet. Fast med isglasskonstistens. Och så blir den köttigare i mitten. Man kan även suga på den, tills den ger vika. Och då är det plötsligt bara en kall jordgubbe. Tänk, så mycket av så lite.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

haha jag är tvärtom,

älskar färska och avskyr

frysta ;)



ha det bäst finaste<3

2010-04-01 @ 22:35:45
URL: http://ciccianderssonn.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska testa!

2010-04-02 @ 10:13:01
Postat av: Anonym

ser jätttegott ut!

2010-04-02 @ 13:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback