Påskafton dårå

Andra natten jag sover på soffan. Jag trivs så himla bra där. Jag sover sällan en hel natt igenom, utan vaknar iallafall en gång. Och i vårt vardagsrum har vi gigantiska fönster, vilket gör att man kan titta upp mot himlen när man ligger där. Låg och tittade på soluppgången imorse. Så otroligt vackert.
Kycklingen här nedan gjorde jag när jag var liten. Tänkte att det passade att visa den nu i och med att det är påsk. Det roliga är att den sitter uppe på vårt vitrinskåp året om. Den tas inte fram vid påsk, utan den är alltid där. Nu är det liksom en "prydnad" i vårt hem. Tror den sattes upp 1998. hehe. Och det där guldiga lergubben bakom, den har jag också gjort. Dock var jag betydligt äldre. Tror jag gick i nian om jag inte minns fel. Jag upprepar, nian. Kolla på den. Ingens arbete i bilden borde se ut så där när man går i nian. Minns när mamma råkade slå av ena armen på den, och hon var så ledsen över att hon gjort sönder sin dotters konstverk. Jag hade skämts om det var min dotters "konstverk". Snacka om noll feeling för symmetri.

Kommentarer
Postat av: Louise Hultman

Haha, en sådan har jag också gjort. Den är så charmig!

2010-04-03 @ 15:11:05
URL: http://knashultman.blogg.se/
Postat av: emmah (:

Naww, vilken söt :D

2010-04-03 @ 15:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback