Memories

Herregud vad länge sen det var jag lyssnade på dem här....några av mina absoluta Eminem-favoriter. Har varit ett superfan sen jag var 14. Tycker han är så jävla duktig. Minns hur jag plötsligt upptäckte honom när jag fick "The Eminem Show" i julklapp. Jesus vad jag lyssnade sönder den. Kan fortfarande texterna utantill. Tyckte han var så cool som rappade om allt. Inga gränser. Tråkigt att hans senaste grejer inte varit nå bra. Förutom några collaborations, men inte riktigt hundra. Men musik lever kvar, och hans gamla grejer kommer alltid vara med mig. Får såna minnen när man lyssnar på gamla grejer som betytt mycket.

EDIT: Hur kunde jag glömma den här?! Tack för påminnelsen!! En av favoriterna! Finns så många, we could go on forever..


Kommentarer
Postat av: Alex

Som ett meeegastort MJ-fan så har jag väldigt svårt för Eminem då MJ tog sig illa vid hur Eminem "skämt" - men om man skiter i allt det där focuserar på musiken så Eminem grymt duktig när han inte håller på med sina "löjliga" låtar.



Tycker "Beautiful" ifrån hans senaste skiva och "Sing For The Moment" är grymt bra.



"We sing for these kids who don't have a thing,

except for a dream and a fuckin' rap magazine.

Who post pin-up pictures on their walls all day long, idolize their favourite rappers and know all they songs.

Or for anyone who's ever been through shit in their lives so they sit and they cry at night wishin' they'd die, till they throw on a rap record and they sit and they vibe - we're nothin' to YOU, but we're the fuckin' shit in THEIR eyes.

That's why we seize the moment, try to freeze it and own it, squeeze it and hold it cause we consider these minutes golden.



And maybe they'll admit it when we're gone,

just let our spirits live on through our lyrics that you hear in our songs..."



^ Möjligtvis en av de bästa rap-versena, någonsin.



"Say What You Say" & "Forgot About Dre" är två andra favoriter som han gjorde med Dr Dre.

2010-02-19 @ 15:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback