Glad Påsk!

Gud så deppigt väder det är här. Men det känns som hemma. Göteborgsregnet. Gick en långpromenad i regnet och blev genomvåt. Jag gillar den känslan. Bli blöt, och sen komma hem till torra kläder och te. Och det är så gött att höra göteborgska när man handlar på Pressbyrån. Låter säkert jättekonstigt, men jag tror man måste vara göteborgare för att fatta. Det är nåt speciellt.
Idag känner jag ett lugn jag inte känt på länge. Jag är i min hemstad, där det finns så många minnen. Stockholm är också mitt hem, men det relaterar jag till jobb. Göteborg är trygghet, tonårsdrömmar och förväntan. Skönt med lite tid. Tid att ta ett steg tillbaka, utvärdera, för att sedan blicka framåt.





Kommentarer
Postat av: Emilia

men göteborska är finaste dialekten!! :D

2010-03-31 @ 18:11:09
URL: http://emiiiljaa.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Haha jag som är göteborgare jag med

förstår precis :)



puss på dig Janet<3

2010-03-31 @ 23:06:41
URL: http://ciccianderssonn.blogg.se/
Postat av: Selma

göteborska är lätt den bästa dialekten :D

och jag håller med dig att man måste vara

göteborgare för att fatta, ha det så bra nu!



Massa pussar och kramar till dig sötis <3

2010-03-31 @ 23:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback