Mellanlandning i Helsingfors

Sitter och har 3 timmar tills flighten till götet. Känns lite konstigt att plötsligt behöva klä på sig. Man vänjer ju sig fort, och i Thailand gick man runt nästintill naken 90 % av tiden. Jag tycker thailändarna känns väldigt öppensinnade, om man jämför med många andra folkslag. Det var så kul när vi gick in i en affär och ville testa lite kläder. De hade inga provrum, vilket förvånade oss. Men man ska ju se lösningar inte problem right, så där ställde vi oss i underkläder och provade och butiksägaren log och tyckte det funkade jättebra. Inte riktigt ett scenario som skulle uppstå i Sverige va?
Har traskat omkring på taxfreen och äntligen hittat min nästa parfym. Jag kan gå runt i månader, för att hitta den som känns "jag", och finally I did it. Ni tror säkert jag överdriver när jag säger att det känns som en befrielse. hehe. Grejen är att jag och dofter, are like this *korsar fingrar*. Man relaterar så mycket till dofter, och jag relaterar perioder i mitt liv till särskilda dofter. Därför byter jag alltid när jag känner att det är en ny period i mitt liv. Och när jag såklart hittat doften som känns som jag.
Så. Nu slutar vi prata om dofter. Förresten!! Medan jag kommer ihåg. Har ni sett serien "The Middle"? Det fanns att välja på planet, så jag såg en massa avsnitt, och GUD VILKEN ROLIGT PROGRAM. Det måste vara relativt nytt eftersom jag inte ens hört talas om det i Sverige, men oj vad jag skrattade högt. Nån som sett? Ungen Brick är det skönaste jag sett, kanske till och med skönare än Jake (2 1/2 men)
Förövrigt så var det ett grymt underhållningssystem på planet! Inte ofta det är så! Finnair rockz! Skoja. inte om Finnair, men om stavningen på ordet rocks. Eller ens användningen av ordet. Skulle inte falla mig in.
(Love, detta är till dig också, leta upp den här serien i staterna) 

Kommentarer
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Hoppas allt är bra med dig!

Kramkram.

2010-05-15 @ 10:51:33
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Janet, jag har en fråga!

kommer inte du till Göteborg snart och

sjunger? , jag missade när ni tunerade med Made in sweden och du kom till Nordstan.. kommer du inte dit snart igen? Hoppas verkligen det, vill inget hellre än att träffa dig :)

Ha det så bra, puss & kram <3

2010-05-15 @ 12:55:54
URL: http://ciccianderssonn.blogg.se/
Postat av: Lisa

I love your hat in the picture ;)

2010-05-15 @ 16:47:37
Postat av: Love

will do, baby!

2010-05-18 @ 18:51:49
URL: http://lovisajennervall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback