Yeah, like that

Idag har vi varit på en dagstur och ridit elefanter, varit på ett buddhistiskt tempel och fått se öns sightseeing-ställen. Grejen är att jag egentligen inte alls är ett fan av sånt där, brukar inte ha lust att se statyer och vad det nu kan vara, men idag var skitkul!! Elefanterna var helt otroliga. Så intelligenta djur, och jag fick även "massage" från en elefant. Vår guide ville ha en frivillig att testa på, och såklart pekade han på mig. Och jag är inte den som är den, så jag fick lägga mig på en matta och så tryckte elefanten med sin fot, och sin snabel lite här och var. Kittlades som tusan.
Det var med lite blandade känslor jag såg den så kallade "elefantshowen". Hatar att titta på djur som gör olika tricks. Det känns inte naturligt. Imponerande, absolut, men det visar bara på vilken intelligens de besitter, som uttnyttjas för människans vinning. Och det är inte ok att de ska vara cirkusdjur.
Det sägs att de har det jättebra där, men man vet aldrig. Blir ledsen över att de inte får leva helt naturligt. Som fria djur. Men jag är inte alls insatt, så jag ska inte uttala mig. Men ett djur som gör saker den blir tillsagd, hela dagarna, och inte får leva naturligt. Det känns inge bra.





Vi hade iallafall riktigt roligt. Nu inser jag varför, och det beror nog på vår guide, Pat. Han var klockren. Min humor till 100 och vi skrattade hela dagen. Och en rolig grej var att han ska "yeah, like that" till allt. I mitten på meningar, efter meningar, som utfyllnadsord, jämt. Och då menar jag inte på ett amerikanskt vis, utan om ni tänker er "je lajk datt" och helt allvarligt. Haha. Skrattar högt nu. Ni skulle hört honom.


Det var ju steeeeekande sol hela tiden då vi började utflykten vid 9, och avslutade vid 15. Så när vi kom hem blev det att bada hela eftermiddagen. Gött. Puss! Sverige snart.

Ps. Resväskan står på en pall för att inte vi ska få med oss en massa sköna insekter hem. Eller plötsligt ha en salamander i fickan. 

Ps. 2. Det var utflykt. En aktiv utflykt. Därav gympadojorna. Så. Då har vi det utrett.

Kommentarer
Postat av: emma :)

Gud, asså, Janet du är så J*VLA SÖT!

ÄLSKAR DITT HÅR!

Du är en naturlig skönhet <3



Puss!

2010-05-10 @ 21:10:53
Postat av: Cecilia

Håller verkligen med

hon Enmma däruppe!

Vackraste Janet<3



btw jätte söt elefant också hihi :d

2010-05-11 @ 20:44:28
URL: http://ciccianderssonn.blogg.se/
Postat av: Erika - Bloggar om min vardag & intressen

Naaaaw va söt elefant!

Hoppas allt är bra med dig Janet! (:

Kramkram!

2010-05-13 @ 19:43:05
URL: http://erikabjorck.blogg.se/
Postat av: Mari

I like the dick-like thingy... reminds me of... jaja, jag säger som jag alltid gjort: ones you go... ja, du fattar. (nu tänker du säkert: "oh my god, to much info", men vet du va? Det e ju sant.) Puss

2010-05-13 @ 21:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback